Wymiana komputera ile może kosztować?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KuRcZaKjaS
    Classic
    • 2018
    • 0

    Wymiana komputera ile może kosztować?

    hubert78, hehe, skubany...
  • KuRcZaKjaS
    Drive
    • 2014
    • 91

    #2
    Wymiana komputera ile może kosztować?

    Witam,
    Jak w temacie. Auto od tygodnia szalało. Na zimnym odpaleniu samo dawało obroty na 4tyś, a na biegu ciągnęło jak by był tempomat. Po rozgrzaniu obroty spadały do 1,5 tyś. Dodatkowo na ciepłym straszne problemy z odpaleniem. W piątek zgasł mi na skrzyżowaniu i już nie odpala. Mechanik twierdzi że podmieniali już wszystko i został komputer. Zamówił już jakiś i w poniedziałek ma przyjść. Śpiewa sobie za to 300 zł. Pytanie czy nie za dużo, na allegro ceny różne od 100 do 300. Warto brać od niego czy lepiej samemu szukać.
    Silnik to 1.6 AKL z LPG. w kompie przed tym jak auto zdechło jedyny błąd to sonda lamba ale na LPG to standard.

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      KuRcZaKjaS, z wymianą czy bez? Jak z wymianą to nie tak źle. Jeśli bez to możesz próbować negocjować cenę, ale myślę, że więcej jak 50 zł nie urwiesz, bo jak sam widzisz w necie też po tyle chodzą.
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • g3rsu
        Drive
        • 2013
        • 49

        #4
        Nie wiem jakiego masz majstra ale dosłownie z 2 tygodnie temu miałem to samo.
        Obroty tak samo wariowały, jak zgasł to ciężko było odpalić i w ogóle nie dało rady jeździć, podpiąłem się laptopem i jak się okazało walnięty był czujnik temperatury.
        Na zegarach wszystko było ok a na sterownik podawał kosmiczne wartości, raz -33stopnie a po kilku sekundach 0stopni. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
        A silnik mam ten sam AKL z LPG.

        Komentarz

        • KuRcZaKjaS
          Drive
          • 2014
          • 91

          #5
          a chodzi ci o ten czujnik temperatury na przewodzie doprowadzającym. Taki niebieski?? Bo właśnie jak latałem po blokach w vagu to też miałem temperatury na zimnym silniku żedu -20 a było na zewnątrz 0. Kurcze wiesz że to chyba będzie to. Jak odpalałem na zimnym to ewidentnie była zła mieszanka i czuć było benzyną pod maską a po odpaleniu tak jakby silnik dostawał za dużo paliwa i nie mógł tego przepalić. A jakiej firmy najlepiej kupić taki czujnik??
          Bo prawde mówiąc to by była już 2 wymiana tego badziewia w moim aucie, pierwszy nie dawał poprawnego sygnału na wskaźnik i zawsze było 80 stopni. Ten obecny jak auto jeszcze jeździło też czasem dawał 86 po 20 km jazdy prędkością 100 km\h

          Komentarz

          • g3rsu
            Drive
            • 2013
            • 49

            #6
            Mówimy chyba o tym samym czujniku, znajduje się on tak jak by pod wlewem oleju dla silnika, w tych okolicach jakby.
            Oryginalny podobno jest zielony, ja miałem czarny ale ostatnio przy wymianie zmieniłem też właśnie na zielony.
            Ma on ogromne znaczenie dla pracy silnika.
            Najlepiej kupuj tam gdzie dają gwarancję, poczytaj sobie na forach jakie są opinie ludzi o tym czujniku. Wyczytałem o jednej sytuacji że gość kupił 2 pod rząd nowe oryginalne i oba były trefne. Ciężko z nimi naprawdę jest.
            Ja poszedłem do autolandu i podałem nr czujnika, powiedzieli mi że mają za 40zł i 70zł, spytałem czy dają jakąś gwarancję a oni na to że 1rok. Więc wziąłem ten tańszy Jak ma się zepsuć to raczej w tym czasie
            O wymianie nie będę pisał bo to banał jest Ludzie spuszczają płyn chłodniczy ale ja u siebie korka nie odkręcałem od wlewu i podciśnienie trzymało płyn to może ze dwie kropelki ubyło przy wymianie go

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez KuRcZaKjaS
              w kompie przed tym jak auto zdechło jedyny błąd to sonda lamba ale na LPG to standard.
              Tak to standardowy blad niechlujstwa instalacyjnego w polaczeniu z problemem z ukladem zaplonowym auta.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • g3rsu
                Drive
                • 2013
                • 49

                #8
                Maicroft, możesz rozwinąć swoją wypowiedź?
                Bo mi też wywala błąd lambdy że mieszanka za uboga albo za bogata, stawiałem że to wina nie wystrojonej instalacji lpg.
                A błąd wyskakuje chyba tylko na jeździe na gazie.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Zamieszczone przez g3rsu
                  stawiałem że to wina nie wystrojonej instalacji lpg.
                  No i czesto, padnietych wtryskow, ktorymi nie da sie juz sterowac, albo reduktor, ktory nie ma juz wydajnosci na wysokich obrotach i ma gigantyczne spadki cisnienia, gdzie sterownik glupieje.

                  To sa auta, ktore maja lambde i mozna stoic auto na drodze obserwujac wskazania korekt krotko i dlugoterminowych.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • g3rsu
                    Drive
                    • 2013
                    • 49

                    #10
                    No właśnie niedługo kupuję kabelek i zobaczę jak tam sytuacja wygląda.
                    Listwa wymieniona a gazownik mówił że reduktor wygląda dobrze. No i wyczytałem na forach że gdyby reduktor nie trzymał ciśnienia to by się przełączał na benzynę a ja nie miałem ani razu takiej sytuacji.
                    Jeszcze muszę się trochę poduczyć tych tematów i może coś się zdziała.

                    Komentarz

                    • mariush19
                      Rider
                      • 2009
                      • 634
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez g3rsu
                      Jeszcze muszę się trochę poduczyć tych tematów i może coś się zdziała.
                      Tak będzie lepiej dla Ciebie , dla auta i dla Twojego portfela, jak się pouczysz i poczytasz trochę o temacie a fachowców którzy mówią że błąd sondy lambda na LPG to standard, omijaj szerokim łukiem.

                      Komentarz

                      • jamir77
                        Classic
                        • 2014
                        • 8

                        #12
                        Wracając do tematu - komputer to ok 100-200 PLN + przeprogramowanie dodatkowe 300.
                        Przerabiałem temat latem - padniętego komputera...

                        Komentarz

                        • KuRcZaKjaS
                          Drive
                          • 2014
                          • 91

                          #13
                          mi się upiekło okazało się że winna wszystkiemu jest przegnita wiązka prowadząca do przepustnicy.


                          Ta sie upiekło mechanik policzył do tego koszt robotogodzin i tak wyszło 300

                          Komentarz

                          • g3rsu
                            Drive
                            • 2013
                            • 49

                            #14
                            KuRcZaKjaS, a wiesz może w którym dokładnie miejscu miałeś ją przegnitą?

                            Komentarz

                            • KuRcZaKjaS
                              Drive
                              • 2014
                              • 91

                              #15
                              nie sprawdzałem jeszcze co tam pod maską bo od razu do pracy musiałem jechać, ale zmiana jest na duży plus. Obroty wkoncu spadają po puszczeniu gazu i tak nie szarpie na niskich obrotach. Jedyne co jeszcze musze zmienić to przewody WN bo mechanior mówił że iskra przeskakuje. Dam znać o tych przewodach.

                              [ Dodano: Sro 25 Lut, 15 16:21 ]
                              sory że tak późno pisze ale czasu nie miałem. W kablach nic nie widać żeby było gżebane przynajmniej z wierzchu. Wydaje mi się że wymieniony jest ten czujnik temperatury. Wymieniłem jeszcze kable WN i efekt taki że rzadziej gaśnie jak wrzucę na luz lub wcisnę sprzęgło. Obroty w tej chwili skaczą na luzie w granicach 800 - 1200 i tylko czasem. Nie wiem co dalej robić dalej? Pewnie trzeba by wymienić kopułkę i palec ale potrzebuje jakiejś podpowiedzi

                              Komentarz

                              Pracuję...